ћеждународное общество инженерной педагогики (IGIP)
„то пишут о комитете в —ћ»
Ђ¬ища школаї
25 жовтн¤ Ц 1 листопада 2000 р.
ќдним ≥з важливих
напр¤мк≥в реформуванн¤ вищоњ осв≥ти нашоњ держави Ї њњ ≥нтеграц≥њ в загально
Ївропейську систему осв≥ти, метою ¤коњ Ї не т≥льки забезпеченн¤ визнанн¤
диплом≥в випускник≥в украњнських вуз≥в, але й забезпеченн¤ в≥дпов≥дност≥ вимог
щодо орган≥зац≥њ навчального процесу в вузах ”крањни ≥ ¤кост≥ п≥дготовки
спец≥ал≥ст≥в в них в≥дпов≥дним вимогам, ¤к≥ ≥снують в найпрестижн≥ших св≥тових
вищих навчальних заклад≥в.
¬ контекст≥ Ївропейськоњ
≥нтеграц≥њ вищоњ осв≥ти ”крањни надзвичайно важливу роль в≥д≥граЇ п≥дн¤тт¤
р≥вн¤ викладач≥в наших вищих навчальних заклад≥в до визначеного р≥вн¤
Ївропейських педагог≥в. ÷е в першу чергу стосуЇтьс¤ викладач≥в техн≥чних вуз≥в,
¤к≥ викладають профес≥йно ор≥Їнтован≥ та спец≥альн≥ навчальн≥ дисципл≥ни, ≥
¤к≥, ¤к правило, ¤вл¤ютьс¤ випускниками техн≥чних вуз≥в, ≥ часто приход¤ть на
вуз≥вськ≥ кафедри, набувши перед тим багатий досв≥т ≥нженерноњ роботи.
ѕроблема педагог≥чноњ
п≥дготовки та удосконаленн¤ педагог≥чноњ майстерност≥ вуз≥вських педагог≥в
займаЇтьс¤ ёЌ≈— ќ, ¤ка координуЇ зусилл¤ р≥зних крањн в ц≥й галуз≥. ѕ≥д ег≥дою
ёЌ≈— ќ з 1972 року пл≥дно працюЇ ћ≥жнародне товариство ≥нженерноњ педагог≥ки
(die Internationale Gesellschaft für Ingenieurpädagogik Ц IGIP), ¤ке
очолюЇ його президент јдольф ћелец≥нек. Ўтаб-квартира цього товариства знаходитьс¤
в м. лагенфурт≥ (јвстрал≥¤). завд¤ки зусилл¤м IGIP визначен≥
загальноЇвропейськ≥ принципи ≥ ф≥лософ≥¤ розвитку ≥нженерноњ осв≥ти, склались
нин≥ д≥юч≥ вимоги до викладач≥в ≥нженерних вуз≥в Ївропейських крањн. ќдн≥Їю ≥з
таких вимог Ї засвоЇнн¤ навчальноњ програми IGIP.
÷¤ програма включаЇ в себе
так≥ дисципл≥ни, ¤к ≥нженерна педагог≥ка, ≥нженерно-педагог≥чна практика,
технолог≥¤ викладанн¤, лабораторна дидактика, стил≥стика, риторика,
комун≥кативн≥сть ≥ веденн¤ дискус≥й, спец≥альн≥ глави психолог≥њ та соц≥олог≥њ,
б≥олог≥чн≥ основи розвитку людини та р¤д ≥нших дисципл≥н (право, менеджмент,
≥нформатика та ≥н.). «агальний обс¤г вс≥х дисципл≥н складаЇ 204 години зан¤ть.
Ќа сьогодн≥шн≥й день
членами IGIP Ї 84 держави, серед ¤ких Ї не т≥льки держави Ївропейського континенту,
але й ≥нших континент≥в св≥ту.
ƒл¤ реал≥зац≥њ ц≥лей та
задач ≥нженерноњ педагог≥ки IGIP створюЇ в крањнах Ц учасниках нац≥ональн≥
мон≥торингов≥ ком≥тети, членами ¤ких Ї пров≥дн≥ спец≥ал≥сти даноњ крањни в
галуз≥ ≥нженерно-педагог≥чноњ осв≥ти (в≥д 3 до 11 чолов≥к). таких ком≥тет≥в
зараз нараховуЇтьс¤ т≥льки 18.
“акоњ високоњ чест≥
удостоњлась ≥ ”крањна, коли в жовтн≥ 1999 року на 28 м≥жнародному симпоз≥уму
IGIP члени ѕрезид≥њ ц≥Їњ орган≥зац≥њ одноголосно проголосували за створенн¤ при
”крањнськ≥й ≥нженерно-педагог≥чн≥й академ≥њ ”крањнського нац≥онального
мон≥торингового ком≥тету ≥нженерноњ педагог≥ки, ¤кий став 17-м нац≥ональним
ком≥тетом IGIP.
ѕрезидентом цього ком≥тету
було обрано ректора ”≤ѕј професора јртюха —.‘., а генеральним секретарем професора
”≤ѕј, зав≥дуючого кафедрою ≥нформатики та ≥нформац≥йних технолог≥й јшерова ј.“.
–≥шенню про орган≥зац≥ю
ком≥тету передувало вивченн¤ кер≥вництвом IGIP стану ≥нженерно-педагог≥чноњ
п≥дготовки на ”крањн≥, навчальних план≥в ≥ програм, викладацького складу
”крањнськоњ ≥нженерно-педагог≥чноњ академ≥њ, матер≥альноњ бази ≥ т. ≥нше.
опом≥г високий ≥м≥дж ”≤ѕј, ¤кого вона набула за кордоном, де добре знають
академ≥ю ¤к центр п≥дготовки ≥нженер≥в-педагог≥в дл¤ системи
профес≥йно-техн≥чноњ осв≥ти, високо ц≥нують њњ науков≥ наробки з цих проблем та
¤к≥сть п≥дготовки њњ випускник≥в.
—л≥д сказати, що серед
крањн —Ќƒ т≥льки дв≥ крањни мають своњ Ќац≥ональн≥ мон≥торингов≥ ком≥тети IGIP
Ц –ос≥¤ та ”крањна.
ƒо реч≥, в –ос≥њ вже
п≥дготовлено 118 Ївропейських викладач≥в. р≥м того, Ќац≥ональних
мон≥торинговий ком≥тет –ос≥њ надав допомогу ≥ по п≥дготовц≥ перших Ївропейських
викладач≥в дл¤ ”крањни, на¤вн≥сть ¤ких Ї обовТ¤зковою дл¤ роботи центру
п≥дготовки Ївропейських педагог≥в при Ќац≥ональних мон≥торингових комитетах
IGIP.
ѕершими на ”крањн≥ дипломи
У™вропейських викладач≥в техн≥чних вуз≥вФ отримали ректор ”≤ѕј, професор,
доктор техн≥чних наук јртюх —.‘.,професор, доктор техн≥чних наук јшеров ј.“.,
професор, доктор педагог≥чних наук оваленко ќ.™., та професор, кандидат техн≥чних
наук ЅЇлова ќ.Ќ.
¬с≥ вони Ї викладачами в
центр≥ п≥дготовки, ¤кий був орган≥зований в академ≥њ наказом є57 в≥д 5 червн¤
2000 року.
ѕошукач званн¤
У™вропейський викладач техн≥чного вузуФ повинен бути дипломованим ≥нжежером,
мати не менш н≥ж двор≥чний стаж ≥нженерноњ або науково-техн≥чноњ д≥¤льност≥,
усп≥шно попрацювати викладачем вищоњ школи не менше н≥ж один навчальний р≥к,
волод≥ти одн≥Їю з розповсюджених Ївропейських мов, а також пройти цикл
педагог≥чноњ п≥дготовки за програмою IGIP.
¬икладач, ¤кий отримуЇ
диплом У™вропейського викладачаФ, заноситьс¤ до спец≥ального Ївропейського
рег≥стра, ¤ких розсилаЇтьс¤ вс≥м вузам ™вропи. ÷ей рег≥стр дозвол¤Ї кер≥вников≥
вузу запрсити викладача на викладанн¤ до вузу та зкласти з ним в≥дпов≥дний
контракт. ѕри цьому викладач предТ¤вл¤Ї т≥льки диплом У™вропейського
викладачаФ.
¬икладач може
запрошуватись на читанн¤ циклу лекц≥й в заруб≥жний виш≥й навчальний заклад. ¬
ус≥х цих випадках ф≥нансов≥ розр≥хунки проводитьс¤ на р≥вн≥ викладач≥в
Ївропейських вуз≥в.
«араз центр п≥дготовки при
”≤ѕј пров≥в перший наб≥р слушач≥в, серед ¤ких б≥льш≥сть це професори ≥ доценти
харк≥вських вуз≥в.
÷ими дн¤ми на адресу
”крањнського нац≥онального мон≥торингового ком≥тету ≥нженерноњ п≥дготовки
прийшла рад≥сна зв≥стка про те, що на сум≥сному «ас≥данн≥ ради IGIP та
вропейського мон≥торингового ком≥тету, ¤ке в≥дбулос¤ в ѕариж≥ 12 вересн¤
поточного року, прийн¤те р≥шенн¤ про м≥жнародну акредитац≥ю ”кр≥њнськоњ
≥нженероно-пдагог≥чноњ академ≥њ з наданн¤м ≥њ права пвдготовки У™вропейських
викладач≥в техн≥чних вуз≥вФ.
Ќ≥¤ких перепон б≥льш
немаЇ. ѕ≥дготовка Ївропейських викладач≥в на ”крањн≥ почалась.
Ќациональный мониторинговый комитет ”краины
ћеждународного общества инженерной педагогики (IGIP)
јдрес ©
“елефоны: |
(0572)20-63-17, 20-63-38, 712-58-46 |
‘акс: |
(0572)12-65-27 |
E-Mail: |
антиспам_терор>UMK>@>uipa>.kharkov>.org> удалите знаки У>Ф |
Web-Home: |
|
ѕоследнее обновление странички 19-06-2004 г.